Tony Cairoli

Antonio “Tony” Cairoli se je rodil 23. septembra leta 1985 v Patti. Tony je italijanski profesionalen motokrosist, je pa tudi daleč najboljši na svetu, saj ima že kar 9 naslovov svetovnega prvaka. Tonyjeva kariera se je začela leta 2002, takrat pa je vozil Yamaho. Leta 2005 je postal že svetovni prvak v razredu MX2, dve leti kasneje pa je postal ponovno svetovni prvak v razredu MX2 v superkrosu.

Tony je leta 2009 prestopil v elitni razred in tako sedem let zapored zmagoval in postajal svetovni prvak. Leta 2015 je bila za njega slabša sezona, saj je na koncu sezone bil na sedmem mestu v skupnem seštevku. Leta 2016 pa je bil drugi, saj ga je premagal slovenski šampijon Tim Gajser, v sezoni 2017 pa je zopet postal svetovni prvak. Cairoli se je rodil v Patti na Siciliji in leta 2002 začel svojo motokros Grand Prix kariero vožnjo z Yamaho. Bil je svetovni prvak FIM leta 2005 v razredu MX2-GP. Leta 2007 je ponovno osvojil svetovno prvenstvo MX2-GP, kot tudi angleško prvenstvo v superzvočnem prvenstvu.

Tony Cairoli

Cairoli je zahteval svetovno prvenstvo v motokrosu 2009 MX1-GP in po selitvi v Red Bull KTM Factory Racing uspešno branil svoj naslov v letih 2010, 2011, 2012, 2013 in MXGP 2014. Cairoli je osvojil več motosov na Motocross des Nations, še posebej v letih 2012 in 2013, ko je uspel osvojiti vsak moto, na katerem je tekmoval. Živi s svojo punco Jillom Coxom med Rimom, Italijo in Lommelom, Belgija, kjer se usposablja. 5. avgusta 2012, na Češkem, je osvojil svojo 50. GP na svetovnem prvenstvu.

Ko je bil mlad, je njegov oče Benedikt imel Vespo in Lambretto in je vedno počel hitrostne izzive na ulicah, toda nihče ga ni mogel premagati. Ko je Tony imel štiri leta, ga je oče postavil na 50 kubični mini kros motor. Njegova druga dirka je bila že zmagovalna, do razreda 125 kubičnih motorjev pa je prišel leta 2002, ko je tudi začel svojo kariero. Tony preprosto ni mogel po treh dirkah verjeti, da je med tistimi prvaki, ki jih je spremljal že v otroštvu.

Leta 2003 se je prav tako udeležil le treh dirk, in sicer v Italiji, Belgiji in Nemčiji z ekipo Tiscali Honda Paul Martin, vendar pravi, da ni bil še dovolj pripravljen. Konec leta 2003 se je Tony priključil ekipi Claudio De Carli, zaradi katere se je preselil v Rim. Že na prvih dirkah se je na novem motorju počutil odlično, zato je spoznal da je zelo dober motokrosist.